Padomi iesācējiem

Mūsu padomi
  1. Pašpārliecinātība ir panākumu garantija.

    Pirmkārt, pirms sēsties pie automobiļa stūres, vajag būt mierīgam un izturētam – nekam nav jūs jāuztrauc brauciena laikā. Nekādā gadījumā nesēžaties pie stūri, ja jūtaties saguruši. Kā jūs savu automobili, noregulējiet spoguļus, iekārtojieties ērtāk, piesprādzējaties un laimīgu ceļu!
    Katrs vadītājs iesācējs un pieredzējis vadītājs, baidās saskrāpēt savu vai svešu mašīnu. Rekomendējam nežēlot naudu uz apdrošināšanas noformēšanu. Ja jums ir palietots automobilis, pietiks noformēt tikai obligātās cilviltiesiskās transpotlīdzekļa atbildības polisi. Pēc apdrošināšanas noformēšanas jūs nebaidīsieties no garām braucošās mašīnas vai baidīties aizķert svešu mašīnu.

  2. Pārdomājiet maršrutu.

    Gatavojoties braucienam, obligāti izstudējiet sava ceļojuma karti, pievērsiet lielāku uzmanību piegulošajām ielām, un cenšaties iegaumēt to nosaukumus. Rekomendējam izbraukt interesējošo maršrutu ar instruktoru, vai ar vadītāju, kam ir pietiekams vadīšanas stāžs, lai viņš varētu pakomentēt jums ceļa nosacījumus un trūkumus. Veltiet kādu dienu vai brīvdienu maršrutu izstudēšanai, kurus jūs bieži braucat, un izbrauciet praktiski, pievēršot uzmanību ceļu zīmēm, labāko pārkārtošanās veidu un tā tālāk. Tas palīdzēs drošāk justies pie stūres ikdienā ari bez palīgiem.

  3. Vingrinājumi vadītājiem iesācējiem.

    Vadītājiem iesācējiem ļoti sarežģīti pārvarēt bailes un iemācīties ātri “just” mašīnu. Lai iegūtu lielāku pieredzi, vajag pildīt nesarežģītus vingrinājumus. Tādus, kā iebraukšana atpakaļgaitā starp diviem šķēršļiem un kustības uzsākšana augšupceļā un mašīnas noturēšana slīpā stāvoklī ar gāzes un sajūga palīdzību. Katram iesācējam ne reizi vien noderēs tādas iemaņas “uz liela ceļa”.

  4. Nesteidzieties.

    Lai kļūtu ar profesionālu vadītāju, ir jābūt divām svarīgām īpašībām – pārdomāta braukšana pie stūres un miers. Atceraties, nekad nevajag pie stūres uztraukties. Ja jūs noslāpāt, mierīgi iedarbiniet savu “dzelzs zirgu”. Nesanācis? Obligāti ieslēdziet avārijas signālu. Nepadodaties vadītāju provokācijām, kuri jums signalizē aizmugurē un jūs steidzina. Saglabājiet mieru.

  5. Vairāk prakses.

    Eksāmenu nokārtošana CSDD un vadītāja apliecības saņemšanu ir jūsu vadītāja prakses sākums. Pirms iekļauties intensīvā pilsētas satiksmē, ir jāizstudē jūsu transportlīdzekļa raksturojumus. Iemācīties just automobiļa gabarītus, atstrādāt kustības uzsākšanu augšupceļā, atstrādāt kustību atpakaļgaitā, manevrēšanu, apgriešanos braukšanai pretējā virzienā un avārijas bremzēšanu. Praksei būs piemērots rīta laiks, kad uz ceļiem ir maz mašīnu, vai brīvdienās.

  6. Pareizs pašnovērtējums.

    Ir kļūdains dažu sieviešu uzskats, ja dzīvē tās uz ceļa kļūdas, tad vīriešiem vienmēr ir jādod ceļš. Uz ceļa visi ir absolūti vienādi, nav sadalījuma uz vājais un stiprais dzimums! Atceraties to! Nekāds dārgs automobiļa modelis, nepadara viņa īpašnieku par profesionālu vadītāju. Uz ceļiem vajag cienīt vienam otru un ievērot ceļa satiksmes noteikumus. Tikai tas varēs samazināt nāvju un avāriju procentu uz ceļiem.

  7. Ieturiet mieru vadītāj!

    Katram vadītājam ir jābūt savaldībai un savu emociju kontrolei. Būt mierīgam pie stūres nenozīmē būt atslābušam un ar lēnu reakciju. Miers – tā ir sekmīgas braukšanas ķīla! Nestresojiet, ja jums signalizē ar skaņas signālu vai mirkšķina ar lukturu gaismu, esiet modri un piesardzīgi izpildot savu manevru. Vajag izstrādāt pārliecību par sevi, ka tamlīdzīgas darbības ir izsauktas tikai, lai pievērstu jūsu uzmanības, ka uz ceļa un blakus ir arī citi ceļu satiksmes dalībnieki.
    Uz ceļiem rodas situācijas ar necenzētiem lamu vārdiem un aizvainojošu žestu izmantošanu. Esiet pieklājīgi un nestrīdieties ar tādiem vadītājiem. Ne pie kā laba tas nenovedīs, bet jums vēl ir jāturpina savs maršruts.

  8. Mazāk pārkārtojaties uz ceļa.

    Vadītājiem iesācējiem vajag mazināt līdz minimumam pārkārtošanos uz ceļiem ar intensīvu satiksmi. Ieņemot joslu, nav vērts mētāties no vienas joslas citā. Vislabāk mērķtiecīgi vadīt automobīli noteiktajā virzienā, ieturot intervālu un distanci.
    Visus manevrus vajag veikt pareizi un vījīgi. Pārējiem satiksmes dalībniekiem ir laicīgi jāpaziņo par jūsu ieplānotajām darbībām. Galvenais informators ir virzienrādītāja signāla laicīga ieslēgšana.

  9. Pieklājība.

    Būt pieklājīgam uz ceļa ļoti svarīgi, bet diemžēl disciplinētu un kulturālu vadītāju mūsu laikos top arvien mazāk un mazāk. Ne radiet paši konfliktu situācijas un ne atbalstiet tos. Ļoti bieži pie joslu maiņas nepieklājīgi vadītāji nedod iespēju citiem intensīvā satiksmē iekļauties satiksmē. Ja jums kāds dod iespēju pārkārtoties, tad obligāti pasakiet paldies ar avārijas gaismas signālu. Šī zīme nozīmēs jūsu pateicību vadītājam, kurš padeva ceļu. Mācieties vadītāju pieklājības signālus un paši tiecieties būt pieklājīgi.

  10. Uzmanība – gājēji.

    Vairumā gadījumu pie CSN ar gājēju piedalīšanos ir vainīgi paši gājēji. Bet, pierādīt viņu vainu ir gandrīz neiespējami un sodu nes vadītājs. Gājējs neuztver automobili kā nopietnu bīstamību savai veselībai. Viņš neaizdomājas, ka automašīnu uzreiz apstādināt ir neiespējami. Īpaši, kad ir auksta laika periods un ir slidens.
    Redzot gājēju, painformējiet viņu par savu klātbūtni, mirkšķinot ar lukturiem vai skaņas signālu. Jāatceras, ka gājēji bieži ir akli un kurli ļaudis, sirmgalvji vai cilvēki, kuriem ir citas veselības problēmas, kuras neuztver gaismas vai skaņas signālu. Piebremzējiet, dodiet cilvēkam iespēju pāriet ceļu un turpiniet savu ceļu.

  11. Teiksim rotaļlietām NĒ!

    Nerekomendē appušķot savējo mašīnu ar dažādiem atribūtiem, kuri rada skaistumu. Tie ir lieki un nevajadzīgi automašīnā un būtiski sašaurina jūsu redzes loku.
    Tie pazemina jūsu koncentrāciju uz ceļa un liek novērst uzmanību (piemēram pie centrālā spoguļa piekarinot atsvaidzinātāju, kurš visu laiku šūpojas). Tāpat vajag teikt par aizmugurējā stikla uzlīmēm. Nedrīkst aplīmēt aizmugurējo stiklu ar atšķirības zīmēm “kurpēm”, kas norāda, ka jūs esat vadītāja iesācēja, par tādu uzlīmi pienākas sods. Brauciena laikā nekam nav jānovērš jūsu uzmanību no ceļa, jo situācija uz ceļiem mainās katru sekundi.

  12. Bērni ir mašīnā.

    Iesākošajam vadītājam nav ir vērts pārvadāt bērnu. Jūsu uzmanībai jābūt koncentrēti tikai uz ceļa, bet bērna atrašana automobilī tikai novērsīs no pārvaldes procesa ar automobili.

  13. Draugi.

    Iesākošajiem vadītājiem nerekomendē līdzpaņemt draugu un draudzeņu ceļā. Ievērošanas, joki un draugu pārējie komentāri tikai novērsīs vadītāju no ceļa.

  14. Atslēdzam mobilus telefonus.

    Brauciena laikā iesākošajam automobiļa vadītājam rekomendē atteikties no sarunām pa mobilu telefonu pat pie esamības speciālas garnitūras, kas nepieprasa noteiktu kustības, lai pieņemtu zvanus. Ja uz zvanu vajadzīgs obligāti atbildēt vai arī veikt izsaukumu, ne riskējiet – noparkojieties pie ceļmalas un tikai pēc tā vediet sarunu pa mobilu telefonu.

  15. Derīgas lietas ir automobilī.

    Iekams doties braucienā, pārliecināsieties, ka mašīnā ir klāt lietas tikai patiešām nepieciešami. Obligāti vajag atrodas pilsētas karte, pilnībā uzlādētais mobilais telefons, medicīniska aptieciņa, minimāls instrumentu (domkrats, буксировочный trose, pumpis, krājumu ritenis, uguns dzēšamais aparāts) salikums, kā arī naudas esamība.

  16. Ne atkārtojiet svešas kļūdas.

    Itin bieži iesākošie vadītāji pārņem automobiļa vadīšanas agresīvu stilu no tiem, kas mīl nostrupināt, aiztiekams по-спортивному, kā arī izmanto asu bremzēšanu. Nepieciešams atzīmēt, ka tieši tādu лихачей dēļ aug avārijas procents. Nav ir vērts atkārtot svešas kļūdas, taču atbildēt par savējiem nodarījumiem nāksies tieši jums.

Pieredzējušā vadītāja meistarības ar Kādām iemaņām un bāziskām zināšanām saskaitāmo summa ir jāpārvalda vadītājam, lai viņu varēja nosaukt par vadīšanas meistaru? Pieredzējušie vadīšanas instruktori skaita, ka īsta vadītāja meistarība noslēdzas četru saskaitāmo summā: ceļu kustības likumu zināšana pilnībā, labi attīstītas motora un sensorisku iemaņas, izskauž kaitīgu pieradumu un adekvāta attieksme pret situāciju uz ceļa.

Ja autoskola, kura izvēlas ar jums, lēti un ātri pavada vadītāju apmācību, tad skaitīt tās laba būs заведомо nekārtns. Tādā autoskolā visticamāk jūs saņemsiet tikai мизерные vadīšanas iemaņas: aiztiekams no vietas, pareizs klaidējams un lietot рулевым pārvaldi, kā arī bremzēt. Tomēr šo iemaņu ir maz, lai kļūtu ar vadīšanas profesionāli. Kā zināms, ceļš ir vienmēr pilns pārsteigumu un vadītājam vajag būt gatavam.

  1. Pirmais panākumu saskaitāmais ir zināšanas. Ceļu kustības likumiem nepieciešams mācīt, lai kļūtu ar ceļu kustības pilntiesīgu dalībnieku, neradīt konfliktu situācijas uz ceļa sev un citus vadītājus. Diez vai pati lētākā autoskola pieprasīs no katra ceļu kustības likumu skaidru zināšanu.
  2. Otrais meistarības komponents uz ceļa ir iemaņas. Sensoriskas iemaņas ir vajadzīgas vadītājam, lai mācētu “izlasīt” ceļu, kā labi pazīstamu grāmatu. Taču ceļi mēdz ir ne vienkārši taisni un līčaini, plaši un šauri, tie var būt ļoti sarežģīti un ļoti dažādi. Vadītājam ir jāorientējas katrā jaunā ceļa pagriezienā, katrā staklē zibensātrumā, ne palaižot garām pie tam no redzesloka apkārtēju iekārtu. Motora iemaņas tāpat ir svarīgas meistarības sasniegšanai vadīšanā, tā kā vijīga kustības līmenis, vadītāja reakcijas ātrums, pārvaldes koordinācija ar automobili var glābt dzīvi un vadītājam un citiem.
  3. Slikti pieradumi tāpat var kļūt ar meistarības neesamības cēloni vadītājam. Ja cilvēks ierada darboties noteiktās situācijās vienādi, tad šis pieradums viņam ir novedams līdz automātismam. Un tad pie avārijas uz ceļa, viņš pazaudē paškontroli un uzmanību, darbojas “pa pieradumu”. Piemēram, vadītājs skaita, ka ceļu kustības dažus likumus var neieturēt, tā kā tie ir izdomāti formalitātei. Pastāvīgi pārkāpjot šos likumus, vienā no nopietnām situācijām uz ceļa, tas var atvest viņu pie fatālām sekām.
  4. Pēdējais meistarības saskaitāmais ir attieksme pret situāciju uz ceļa. Piemēram, nereti vadītāji sēžas par automobiļa stūri nedzērušajā ainā vai ierada “pārgalvīgi braukt”, tāpēc ka tas pieliek tiem adrenalīnu asinī. Bet pie tam tie skaita, ka pilnībā kontrolē situāciju, izpilda visus kustības likumus, ne domājot par to, ka apdraud savus un svešas dzīves.

Pats augstākais meistarības līmenis vadītājiem skaitās prasme ne tikai ir izcili vadīt pašam, bet arī neļaut atļauties izdarīt kļūdas citiem dalībniekiem ceļa.